Dooh, dagens sätt att sälja
Reklam har ett snabbt flöde. Att lugnt titta igenom tidningen händer mera sällan. Det är en av anledningar till att man nu kan se denna dooh-reklam överallt.
Andreas satt med dagens första kaffe och tänkte så det knakade. Åtminstone kändes det så. Han hade varit egen företagare i snart femton år och hade förr aldrig något problem att få tillbaka pengarna på sina annonser. Nu hade ingen tid att läsa dagstidningar eller veckoblad i lugn och ro längre.
Det kändes som igår när alla rekommenderades att annonsera på nätet. Det hade varit en övergående trend då klickandet gick för fort och ingen läste annonserna som poppade upp på skärmen om det inte handlade om något man redan var i behov av. Så hur skulle man göra för att få kundernas uppmärksamhet?
Vad betyder dooh?
Varje fredag gick han ner till kontoret där telesales-teamet satt för att ta en fika och prata en stund. Där passade han på att fråga vilken reklam de fastnade för. Där och då hörde han för första gången ordet dooh av en yngre kollega som hade koll på det mesta.
Hans tomma, förvirrade ansiktsuttryck hade avslöjat hans okunskap och en föreläsning började. Han fick förklarat att det betydde digital out of home, vilket inte gjorde honom klokare, och han bad den anställde att prata klarspråk. Det visade sig att det var reklampelarna ute på stan som hade rörliga bilder, något som reklambolagen konstaterat att människor fastnade för. Andreas skulle definitivt ta reda på mer om denna intressanta reklammöjlighet.
Andra inlägg
- VD-rekrytering till företag – en svår uppgift
- Redovisningskonsultens roll i Stockholms företagsklimat
- Tredjepartslogistikens roll för dagens leveranskedjor
- Slipp långa telefonköer med lokal datorhjälp i Stockholm
- Revisionsbyråer i Stockholms som tränger igenom varje ekonomirapport
- Bokföringens betydelse för företag i Stockholm
- Lastväxlarflak - dags att ta steget?
- Solcellspark - extremt många fördelar
- Energilagring - dra nytta av fördelarna
- Kassasystem för en riktigt effektiv restaurang