Fastighetsförvaltning Stockholm - så ska ni tänka

Fastighetsförvaltning Stockholm - så ska ni tänka inför valet. Att man som fastighetsägare eller BRF har en partner för fastighetsförvaltning är givet. Man ska kunna lita på att den dagliga driften fungerar, att saker och ting sköts och att exempelvis större investeringar kan planeras på ett tidigt stadie. Valet av partner sker emellertid ofta av ren slentrian. Då det handlar om fastighetsförvaltning i Stockholm så kan nämligen gräset definitivt vara grönare på den andra sidan.

Många BRF:er i Stockholm har en partner för sin fastighetsförvaltning och är nöjda med denna - utan att egentligen veta vad man får för sina pengar och vad man betalar för. Att saker och ting fungerar är gott nog. Frågan är om det verkligen är det eller om man kan få mer service, bättre villkor och en mer attraktiv förening genom att byta till en ny partner så fort ett avtal löper ut?

En sak står klar: det kommer inte att kosta något att undersöka vilka möjligheter man har - och det finns många nya aktörer på marknaden som erbjuder betydligt bättre priser och samtidigt ganska mycket för pengarna.

Undersök vilka som erbjuder fastighetsförvaltning i Stockholm

Att fastighetsförvaltning i rätt regi kan göra skillnad råder det inga tvivel om. Idag är detta tydligare än någonsin. Med tanke på hur prisbilden ser ut i Stockholm så ligger det också en varje enskild medlem i en BRF att valet av rätt fastighetsförvaltning sker av styrelsen.

Varför? Jo, av den enkla anledningen att det kan göra en förening mer attraktiv. Målet är att ligga i framkant och att göra investeringar för framtiden. En mer baktung förening - vars partner inom fastighetsförvaltning står på hälarna snarare än på tårna - kommer att halka efter och det syns sedan i de slutpriser som uppenbarar sig i samband med en försäljning. </pZ

Genom att investera i exempelvis ny energi och därigenom få billigare kostnader - och samtidigt göra miljön en tjänst - så kan man som BRF visa att man ligger ajour med vår samtid. Samma sak gäller för exempelvis laddstolpar.

Ökad kommunikation genom ny teknik

Den dagliga skötseln är även den viktig. Att trädgårdar, rabatter och snöskottning vintertid sköts på ett bra sätt skapar mervärden. Samma sak gäller för kommunikationen mellan de boende och för företaget som sköter fastighetsförvaltning i Stockholm.

Det senare är idag en fråga att ta på allvar. Idag förväntar vi oss snabba svar och återkoppling på minuten. Att sätta en pliktskyldig lapp i trapphuset med nummer till en kundtjänst räcker inte. Många företag i branschen anammar ny teknik där man som boende kan direkt kommunicera med andra boende och med företaget. Det går exempelvis att göra en felanmälan, man kan varsla om problem och man kan även använda exempelvis tekniken för att boka tvättstuga eller ta del av olika dokument. Allt som allt så leder detta till en starkare sammanhållning och den rakare kommunikationen som möjliggörs tar även bort alla eventuella missförstånd.

Så, frågan är alltså: har ni verkligen rätt partner för er fastighetsförvaltning - eller finns det anledning att se över vilka alternativ som finns i Stockholm?

Läs mer på fastighetsförvaltningstockholm.se

30 sep 2021